Топ 10 фактів про Бескидський тунель

До запуску головного інфраструктурного об’єкту часів незалежності залишилося кілька годин. Сьогодні, близько обіду Бескидський тунель урочисто відкриють в Карпатах.

Mukachevo.net підібрало найвагоміші факти про цей об’єкт.

Старий тунель буде використовуватися, як робоча штольня з обслуговування нового, а також для евакуації людей у разі виникнення аварійних ситуацій.

Для Закарпаття цей тунель, фактично, стане порталом до решти України, адже дасть можливість запустити швидкісні потяги. В умовах, коли область залишилася без авіасполучення і з вкрай поганими дорогами, залізниця залишається ключовим інфраструктурним механізмом.

А тепер сухі факти:

Факт #1. 10 років від планів до фінішу. Саме у 2007 році розпочались перші проектно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи з будівництва майбутнього Бескидського тунелю.

Факт #2. Довжина нового тунелю складає 1764,5 м. У серпні 2013 року затверджено остаточний проект будівництва тунелю, а також безпосередньо стартували роботи на місці. До речі, ширина нового тунелю – 10,5 м, висота – 8,5 м. Відстань між старим і новим тунелем – 30 метрів.

Факт #3. Ціна питання – 102 мільйони євро. Будівництво нового Бескидського тунелю – міжнародний проект, який повністю фінансується за кошти Європейського Банку Реконструкції та Розвитку. ЄБР� виділив 40 млн дол, ЄІБ – 55 млн євро.

Факт #4. Гарантія – 100 років, а то і більше. У цьому свого часу журналістів Mukachevo.net переконував керуючий будівництвом тунелю від компанії-підрядника “Interbudtunnel” Анатолій Ланін. До слова, старий одноколійний тунель ефективно експлуатується вже майже 130 років.

Факт #5. Новітньо-технологічний. Бескидський тунель обладнаний спеціальними датчиками загазованості повітря і камерами відеонагляду при в’їзді, виїзді та всередині. Встановлять спеціальні витяжки.

Факт #6. Стратегічне значення. Тунель стане частиною Пан’європейського транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та України, а також об’єднує Європу з Росією.

Факт #7. Другий за довжиною в Україні. Двоколійний Бескидський тунель протяжністю 1764,5 м залишиться другим в Україні, після Лутугинського, що на Луганщині – 2063 м.

Факт #8. Будівельники свої. В основному будували тунель вітчизняні компанії. Основний генпідрядник – компанія “Інтербудтунель” з “дочками”.

Факт #9. 300 “спартанців” – кількість  фахових спеціалістів зі всієї України, а також місцеві жителі, що брали участь у будівництві.

Факт #10. Круглорічно- цілодобово. Роботи велися  позмінно 24/7, а на рік будівельники мали лише три свята – Новий рік, Різдво й Великдень.

http://www.mukachevo.net/ua/news/view/365950