Що з п’ятим цехом? Або хто бреше: завод чи Кличко?
11 грудня транспортна комісія Києва голосувала за проєкт рішення про викуп п’ятого цеху Першого київського машинобудівного заводу, розташованого на Проспекті Перемоги 49/2. Знести завод необхідно, щоб розпочати другу чергу будівництва Шулявського шляхопроводу.
При цьому у проєкті рішення комісії цех помилково назвали приватною власністю, тоді як він перебуває у власності держави. Територія цеху належить громаді Києва, а наразі перебуває на відповідальному землекористуванні у машинобудівного заводу.
На засіданні комісії був присутній директор п’ятого цеху заводу (на жаль, не представився), який заявив, що в міської влади ніяких домовленостей із працівниками заводу немає. Навіть більше, представник заводу стверджував, що на комісію прийшов в інших справах, а офіційно ніяких представників заводу не запросили.
«Кошторис, який нам збираються компенсувати зараз є меншим, ніж кошторис, під яким стоїть мій підпис як матеріально відповідальної особи», – наголосив директор цеху.
Він також сказав, що на заводі не працювала комісія з моніторингу та визначення технічного стану споруди.
«Сьогодні колишній завод “Більшовик” приймає замовлення на березень місяць. Ми робимо устаткування для виробництва гуми, для Шрі-Ланки, Індії, Німеччини і навіть Канади. Ви будете здивовані. Ми є державним підприємством, а тому жодного станка ми не можемо ні продати, ні списати», – розповів працівник заводу. – «У нас унікальні станки, яких немає ніде в Україні».
Також представник заводу наголосив, що колектив хоче брати участь в обговоренні знесення цеху і зауважив, що п’ятий цех – «одна з найцікавіших ділянок нашого корпусу» і «пам’ятка інженерної споруди». Там розміщують рекламу і після відчуження цеху підприємство втратить понад 500 тис грн доходів на місяць.
Директор цеху також підтвердив, що «”секондхенд” підписав договір з Фондом держмайна на 20 років на оренду частини п’ятого цеху, а це 300 тисяс гривень щомісяця». Раніше мер Києва Віталій Кличко вже звинувачував Фонд держмайна у перешкоджанні вирішенню питання з демонтажем будівлі.
Представник заводу зауважив, що устаткування на териорії цеху, а саме електродугові печі, не підлягають перенесенню. Адже спочатку будують печі, а тоді довкола них споруджують будівлю. Відповідно, печі можна розібрати, але не перенетси. Отже, завод з втратою цього цеху втрачає ливарне виробництво (наразі воно не працює через борги).
Роман Лісневський, перший заступник Дирекції будівництва шляхово-транспортних споруд, заперечив директорові п’ятого цеху, і заявив, що комісія з моніторингу та визначення технічного стану споруди працює.
«На завод щотижня відправлялися запити щодо мотіторингу. Його за законом проводить Придніпровська академія будівництва й архітектури. Не було жодної реакції», – сказав Лісовський. – «Зовнішній стан ми обстежили, а внутрішній не можемо, бо завод нас не допускає».
Зрештою, постійна комісія Київської міської ради з питань транспорту проголосувала за «проєкт рішення про викуп нерухомого майна, яке перебуває у приватній власності» (хоча власність державна).
Нагадаємо, перемовини про знесення п’ятого цеху першого київського машинобудівного заводу ведуться з 2012 року.
Раніше у КМДА заявляли, що «вирішили питання» зі знесенням «Більшовика». Кличко також неодноразово заявляв, що Шулявський шляхопровід відкриють до кінця 2019 року