Науковці розгадали ще одну таємницю Леонардо да Вінчі

Аналіз портретів та автопортретів Леонардо да Вінчі вказує на те, що геніальний митець Відродження, ймовірно, страждав косоокістю, що полегшувало йому відтворення тривимірних фігур на картинах та у скульптурах.

Про це повідомляє офіційна сторінка Лондонського міського університету.

Професор Крістофер Тайлер з Лондонського міського університету проаналізував релятивне положення зіниць на шести творах мистецтва, що є портретами чи автопортретами да Вінчі (дві скульптури, дві олійні картини та два ескізи): «Вітрувіанська людина» (да Вінчі), «Давид» (Андреа дель Верроккйо), «Молодий воїн» (дель Верроккйо), «Йоан Хреститель в юності» (да Вінчі) та «Спаситель світу» (да Вінчі) і ще на одному ймовірному автопортреті да Вінчі.

Результати досліджень вказують на те, що митець страждав періодичною косоокістю, яка дозволяла йому використовувати, як обидва ока (стереоскопічне бачення із сприйняттям глибини), так і одне око. Останнє було корисним, коли було потрібно перенести тривимірне зображення на плоске двовимірне полотно.

Вважається, що косоокістю страждали декілька великих митців – від Рембрандта до Пікассо. Все вказує на те, що да Вінчі також належав до цієї групи.

Дані дослідження свідчать про те, що середня кількість відхилення косоокості, тобто кут косоокості, у п’яти роботах становить -10,3 °.

https://zik.ua/news/2018/10/22/naukovtsi_rozgadaly_shche_odnu_taiemnytsyu_leonardo_da_vinchi_1431849