Київські маршрутки: проїзд – 10 гривень?

10 гривень – саме таку цифру називають фахівці. І річ тут не в курсі долара чи вартості бензину

У липні-серпні кияни спостерігали унікальну і навіть дещо парадоксальну картину: приватні маршрутки возили пасажирів дешевше, ніж комунальний транспорт. Проте восени проїзд поступово дорожчатиме, і до кінця року квиток коштуватиме щонайменше 10 гривень, прогнозують як експерти галузі, так і перевізники.

Володимир Назаренко, директор столичної  фірми-перевізника «Трансгруп», каже, що собівартість перевезення одного пасажира у Києві давно «перевалила» за «червонець». Чому ж маршрутники після подорожчання трамваїв і тролейбусів підняли ціни лише на гривню-дві, а окремі досі возять за шість?

– «Приватники» хотіли перехитрити колег із муніципальних парків і депо та переманити їхніх пасажирів. На це були надії, але влітку вони не справдилися. У вересні пасажиропотік оживився, чекаємо на приріст кількості пасажирів. Особливо на маршрутах, які дублюють комунальний транспорт, –зізнається пан Назаренко. – Реальна вартість квитка – не менше 10 гривень. На це впливають не так подорожчання пального і долара (експерти у серпні побачили саме ці причини підняття цін. – ред.), як  відсутність робочої сили: 20-25% рухомого складу стоїть через брак водіїв. Щоб їх утримати, зарплата має бути такою, як там, куди вони їдуть на заробітки. 

Директор дає стовідсоткову гарантію, що маршрутки почнуть піднімати ціни вже до кінця вересня. Але на скільки, не береться прогнозувати. Називає ще одну обставину: пасажири нині здебільшого незаможні. Різкого одноразового підвищення ціни одразу на 4 гривні, певно, не станеться. Воно буде поетапним. При цьому також впевнено запевняє, що й після подорожчання якість перевезень не поліпшиться. Виручка передусім піде на зарплати. Як комунальний транспорт, так і приватні фірми не можуть забезпечити себе робочою силою.

Експерт В’ячеслав Коновалов каже, що перевізники нині нібито можуть говорити про серпневу девальвацію гривні й подорожчання пального як про причину підняття вартості квитка, однак згадує й початок літа, коли долар і бензин дешевшали, але жоден перевізник не знизив ціни.

– Коливання курсу валюти і вартості пального на 10-15 відсотків у той чи інший бік – не причина. Інша справа, що на цьому в нас люблять спекулювати, – каже пан Коновалов. .

З ним не погоджується його колега Віктор Медвідь. Останній киває на прогнозований у держбюджеті курс долара до кінця року – 30 гривень. І каже, що Нацбанк «веде гривню до цього показника». Відтак, якщо у вересні ця причина не головна для подорожчання проїзду, то десь у жовтні стане такою. За його прогнозом, вартість квитка зросте щонайменше на 40%. І не поступово, а одразу чи «максимум в два заходи».

https://vechirniykiev.com.ua/news/koly-proizd-u-marshrutkakh-bude-po-10-hryven