ID-картки для депутатів: коли і як має запрацювати “електронна” Рада

Верховна Рада має повністю перейти на електронний документообіг з можливістю подачі законопроектів та передачі ухвалених законів на підпис президенту у електронному вигляді до 2019 року.

Крім того, має бути встановлена нова система електронного голосування на робочих місцях із забезпеченням персонального голосування з використанням ID-карток з 15 липня по 30 серпня 2019 року. Відповідні строки реалізації пріоритетних проектів передбачені у “Стратегії електронного парламентаризму на 2018-2019 роки” (IT-стратегія), текст якої є у розпорядженні Укрінформу.

Згідно із затвердженою розпорядженням голови ВР від 5 липня IT-стратегією, передбачено створення інтегрованої автоматизованої системи “електронна зала пленарних засідань” на базі системи електронного голосування із забезпеченням функції персонального голосування на основі використання ID-картки депутата, а також системи інформаційно-документального забезпечення пленарного засідання.

Водночас заплановане поетапне впровадження системи голосування та підрахунку голосів нового покоління: на першому етапі передбачено розробити проектно-кошторисну документацію на створення електронної зали засідань із діючим макетом робочого місця депутата із використанням ID-картки, терміналу для таємного голосування. Ці роботи заплановано завершити до кінця 2018 року. На другому етапі передбачається безпосередня розробка та впровадження, монтаж такої нової системи голосування і підрахунку голосів . Окрім того, на цьому етапі планується забезпечити мобільним робочим місцем (планшетом) депутатів у залі.

Також, згідно із цим планом реалізації, виділено 7 місяців на розробку проектно-кошторисної документації системи контролю доступу до парламентських приміщень з використанням ID-картки.

Окрім того, реалізація стратегії має забезпечити завершення переходу всього документообігу з паперового на електронний. Для цього заплановано створити автоматизовану систему “Електронний законопроект” із цифровою платформою взаємодії ВР-Уряд-Президент. Очікується, що запровадження такої системи забезпечить підготовку та подачу законопроектів в електронному вигляді, а також передачу вже ухвалених законів на підпис президенту в електронному вигляді.

Як повідомлялося, у кінці червня голова парламенту Андрій Парубій наголошував, що єдина електронна картка працюватиме на голосуванні у Верховній Раді України, на голосуванні у комітетах, вона має бути одночасно і заробітною карткою, тому народний депутат повинен бути весь час із нею.

https://www.ukrinform.ua/rubric-polytics/2517044-idkartki-dla-deputativ-koli-i-ak-mae-zapracuvati-elektronna-rada.html