Договірні відносини «облрада-уряд» – це ознака федеративної держави

Рішення низки обласних рад про звернення до Президента, Голови ВР та Прем’єр-міністра щодо необхідності укладання договорів про розподіл повноважень між Кабінетом Міністрів України, обласними державними адміністраціями та обласними радами – це одна з ознак федеративної держави.

Про це лідер Громадського руху «Рідна країна», доктор політичних наук Микола Томенко написав у своєму  блозі на «Обозревателе».

На переконання Томенка, розподіл повноважень між органами влади повинен визначатися виключно законами України, і в унітарній країні він повинен бути уніфікованим стосовно УСІХ обласних рад та органів місцевого самоврядування. Не може бути, що одна область матиме більші повноваження, інша – менші.

«Сьогоднішня ситуація зі спробами масового застосування «договірних відносин» між обласними радами та Кабінетом Міністрів нагадує застосування норм закону про «особливий статус» у Донецькій та Луганській областях», – вважає політик.

Як відомо, в ст. 6 чинного Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» зазначено, що «для забезпечення узгодженої діяльності органів місцевого самоврядування та центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення розвитку окремих районів Донецької та Луганської областей Кабінет Міністрів України, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади можуть укладати з відповідними органами місцевого самоврядування угоди щодо економічного, соціального та культурного розвитку окремих районів». 

«Таким чином, теперішні голосування низки обласних рад за «договірні відносини», фактично, повторюють ідею про «особливий статус» окремих регіонів Донбасу. Це означає фактичну підтримку узаконених «договірних відносин» з нині окупованими територіями Донеччини і Луганщини, і в майбутньому може призвести до проявів сепаратизму й в інших областях України», – зауважує Микола Томенко.

Натомість, на його думку, сьогодні проблема щодо децентралізації полягає в іншому: де-факто, обласні адміністрації мають неприродно великі повноваження, а обласні ради – набагато менші. Отож, це треба врівноважувати, але виключно на законодавчому рівні.

«А спроба вигадати якусь спеціальну систему повноважень для конкретних областей без ухвалення відповідних законів є прямим шляхом до федеративної форми державного устрою», – переконаний М. Томенко.

Джерела: Сайт М.Томенка

Trackbacks and pingbacks

Leave a Reply